Zajęcia dodatkowe

Rytmika

Rytmika

Rytmika to metoda artystyczno-pedagogiczna stworzona przez szwajcarskiego kompozytora i pedagoga Emila Jaques-Dalcroze’a, która polega na doświadczaniu i poznawaniu muzyki poprzez ruch, improwizację, a także solfeż.

 Dzieci w trakcie zajęć muzycznych w naszym przedszkolu:

  • poznają i śpiewają piosenki dziecięce, ludowe, patriotyczne czy okolicznościowe,
  • wykonują tańce regionalne i narodowe,  nowoczesne
  • grają też na instrumentach perkusyjnych.

Każdym spotkaniom towarzyszy żywy akompaniament pianina, wysokiej jakości nagrania utworów z repertuaru muzyki klasycznej i rozrywkowej, a także mnóstwo rekwizytów, które pomagają aktywnie słuchać muzyki .

Osoba prowadząca: Tatiana Suligina

Zajęcia odbywają się:

środa godz.: 9.00 – grupa IV Odkrywcy
środa godz.: 9.30 – grupa I Misie

piątek godz.: 9.00 – grupa III Zające
piątek godz.: 9.30 – grupa II Krasnale

Zajęcia taneczne

Taniec

Zajęcia taneczne w naszym przedszkolu to zabawy o charakterze integracyjnym, podczas których dzieci poznają układy taneczne do utworów muzycznych o zróżnicowanym charakterze – począwszy od muzyki klasycznej i ludowej po muzykę współczesną.

Głównym celem zajęć jest:

  • stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju  dzieci ,
  • wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.

 Taniec spełnia także rolę terapeutyczną, poprzez maksymalną aktywizację ciała i psychiki dziecka.

Osoba prowadząca: Jakub Łabno

Zajęcia odbywają się:

środa godz.: 14.00 – grupa II Krasnale
środa godz.: 14.30 – grupa IV Odkrywcy
środa godz.: 15.00 – grupa I Misie
środa godz.: 15.30 – grupa III Zające

Język angielski

Osoba prowadząca: Elżbieta Szabla

Angielski

W naszym przedszkolu zajęcia z j. angielskiego są realizowane zgodnie z Podstawą Programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym jest włączone w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się w formie zabawy:

  •  Nauczyciel tworzy warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego:
    • Jest to realizowane m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w  języku obcym w toku różnych zajęć i zabaw,
    • wspólną lekturę książeczek dla dzieci w języku obcym,
    • włączanie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych w języku obcym.

Nauczyciel korzysta z materiałów wydawnictwa: Nowa Era „English Play Box 1″ (dla grupy I), MAC „I love Boo” (dla grupy II), Nowa Era „English Play Box 2″ (dla grupy III) oraz Nowa Era „English Play Box 3 – roczne przygotowanie do szkoły” (dla grupy IV).

Zajęcia odbywają się:

Grupa I Misie – czwartek: zamiennie rano – 10.00/po południu – 14.30
Grupa II Krasnale – ruchomo w ciągu dnia
Grupa III Zające – wtorek i środa: zamiennie – rano po głównych zajęciach/po południu po obiedzie
Grupa IV Odkrywcy – wtorek i środa godz.: 11.30

Zajęcia ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi.

Proponowany  system ćwiczeń ruchowych  poprzez swoją naturalność i prostotę  realizowany jest w atmosferze zabawy i rozwija w dziecku aktywność, spontaniczność, zainteresowanie otoczeniem, daje mu  możliwość przeżycia radości oraz dzielenia jej  z innymi.

Zestaw ćwiczeń realizowany prze nauczycieli w grupach:

  • wspomaga rozwój dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy z drugim dzieckiem,
  • rozwija u dziecka poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do innych,
  • rozwija u dziecka poczucie własnego ciała i otaczającej je przestrzeni i usprawnia je ruchowo.

Zajęcia realizowane są jeden raz w tygodniu w każdej grupie. Prowadzone są przez nauczyciela wspomagającego pracującego w danej grupie.

Zajęcia badawcze

Zajęcia badawcze

Dociekliwy Przedszkolak to zajęcia badawcze dla Przedszkolaków, których celem jest rozbudzenie w dzieciach ciekawości poznawczej. Dzieci samodzielnie wykonują proste eksperymenty, które wprowadzają w różne dziedziny nauki, zachęcają do kreatywnego myślenia i prowokują do wyciągania wniosków. Wspólne wykonywanie doświadczeń traktujemy jak zabawę, z innej perspektywy pokazujemy dzieciom otaczający nas świat. Zajęcia są wstępem do zdobywania wiedzy w kolejnych etapach edukacji.

U nas nie ma nieudanych eksperymentów!

Dociekliwy Przedszkolak podczas zajęć korzysta z bezpiecznych produktów i materiałów, których na co dzień używa się w domu.

Każde dziecko otrzymuje swój zestaw do eksperymentowania.

Zajęcia odbywają się w każdej grupie osobno od godz. 9.00.

Zajęcia finansowane są z Rady Rodziców.

Tematy w roku szkolnym 2020/2021:

Październik: Co ma wspólnego samolot z zapięciem na rzep? – jakie patenty z przyrody wykorzystuje człowiek.

Listopad: Czy powietrze waży? – ciśnienie atmosferyczne, ciśnienie w nas.

Grudzień:  Czy jesteśmy sami w kosmosie? – o miejscu Ziemi we wszechświecie.

28 Styczeń: Czy światło białe na pewno jest białe? – rozszczepianie światła białego, mieszanie kolorów.

11 Luty: Czy chmury są puszyste? – obieg wody w przyrodzie, powstawanie chmury, zjawiska atmosferyczne.

4 Marzec: Czy możemy latać jak ptaki? – nieloty, budowa samolotów,

22 Kwiecień: Dlaczego korzeń zawsze rośnie w dół? – do czego potrzebne są rośliny.

20 Maj: Czy bańka mydlana może być kwadratowa? – napięcie powierzchniowe.

10 Czerwiec: Co kipi w kuchni? – reakcje chemiczne, kipiące mieszanki.

Osoby prowadzące zajęcia:

Pani Ida – edukatorka, harcerka, animatorka. Jeździ na wyjazdy jako wychowawca i instruktor zajęć ogólnorozwojowych. Studiowała pedagogikę wczesnoszkolną i pracowała przy takich projektach jak Rowerowy Maj, Stop Look Wave czy Ochotnicy Warszawscy. Z dziećmi i młodzieżą pracuje od ponad 10 lat, w wolnym czasie głaszcze swoje koty lub jeździ rowerem.

Pani Marta – edukatorka, animatorka, wychowawca, autorka zajęć edukacyjnych. Prowadzi warsztaty badawcze w przedszkolach i szkołach. Od lat współpracuje m.in. z Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej. Prowadziła wykłady na Uniwersytecie Dzieci, pracowała jako trenerka przy projekcie Rowerowy Maj. Autorka scenariuszy lekcyjnych dla magazynu Świerszczyk.