Krasnale

Zamierzenia dydaktyczne

 

  Zamierzenia dydaktyczne – GRUDZIEŃ

 

  1. Mikołaju, czekamy!:

– poznajemy krajobraz dalekiej Północy

– znamy wygląd i sposób życia reniferów

– znamy niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

– samodzielnie projektujemy upominek dla bliskich

– gramy w gry planszowe

– wiemy, że należy pomagać słabszym i w trudnych sytuacjach

– znamy drogę listu od nadawcy do adresata

 

  1. Zabawa w teatr

– odgrywamy rolę w zabawach parateatralnych

– wiemy, jak powstaje cień

– prawidłowo stosujemy określenia – daleko-blisko, wysoko -nisko

– przeliczamy liczebność zbiorów

– posługujemy się rekwizytami

– ruchem ilustrujemy muzykę

 

  1. Tropy na śniegu

– potrafimy opisywać cechy charakterystyczne dla zimy

– liczymy kroki, wymieniamy liczebniki w poprawnej kolejności

– opisujemy zjawiska atmosferyczne występujące zimą

– znamy właściwości śniegu i lodu

– dostosowujemy ubranie do pogody

 

  1. Stroimy choinkę

– rozmawiamy na temat uczestniczenia w uroczystościach rodzinnych,

ich nastroju i przebiegu

– rozumiemy konieczność ochrony środowiska naturalnego

– rozumiemy przyczynę i skutek określonych działań

– przeprowadzamy doświadczenie – Z czego robi się bombki

– śpiewamy kolędy

 

Zamierzenia dydaktyczne – Język angielski

  1. „Toys” – zabawki

posłuchamy piosenki „What is it?” https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

– utrwalimy nazwy poznanych wcześniej zabawek: a ball – piłka, a bear – miś, a doll – lalka, a car – auto oraz poznamy nazwy nowych zabawek:  a block – klocek, a dinosaur – dinozaur, a kite – latawiec, a plane – samolot, a train – pociąg

–  nauczymy się rymowanki „Abracadabra, one – two – three”

Abracadabra, One-two-three! Now we are teddy bears, so walk with me.

Abracadabra, One-two-three! Now we are dolls, so dance with me.

 

Abracadabra, One-two-three! Now we are cars, so drive with me.

 

Abracadabra, One-two-three! Now we are balls, so jump with me

 

  1. „Christmas” – Boże Narodzenie

utrwalimy słownictwo związane z Bożym Narodzeniem: Santa Claus – Święty Mikołaj, a Christmas tree – choinka, a present – prezent, a star – gwiazdka oraz nauczymy się nowych słów: a bauble – bombka, a reindeer – renifer, a sleigh – sanie, a sweet – cukierek

nauczymy się śpiewać piosenkę „Ring the bell” https://www.youtube.com/watch?v=Qbyy9CJ4t3s oraz będziemy grać na dzwoneczkach

Ring the Bell Lyrics:

Do you have a bell?
Let’s do the Christmas Dance.

Ring the bell, above your head.
Ring the bell, above your head.
Ring the bell, above your head.

Let’s do the Christmas Dance.

Ring the bell, behind your back.
Ring the bell, behind your back.
Ring the bell, behind your back.

Let’s do the Christmas Dance.

Let’s count! One, two, three, four, five.
Six, seven, eight, nine, ten.

Yeah!

Ring the bell, between your knees.
Ring the bell, between your knees.
Ring the bell, between your knees.

Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell, under your arm.
Ring the bell, under your arm.
Ring the bell, under your arm.

Let’s do the Christmas dance.

Let’s count! One, two, three, four, five.
Six, seven, eight, nine, ten.

Yeah!

Ring the bell, and turn around.
Ring the bell, and turn around.
Ring the bell, and turn around.
Please sit down.

Let’s ring the bell quickly.
Let’s ring it slowly.
Let’s ring it quietly.
Let’s ring it loudly.
Great!

Now Let’s stand up and sing one more time.
Ring the bell, and turn around.
Ring the bell, and turn around.
Ring the bell, and turn around.
Please sit down.

Copyright Maple Leaf Learning